Geen Gedoe Garantie

Thuiswinkel.org en de Consumentenbond hebben op 25 januari 2018 de Geen Gedoe Garantie gelanceerd. Bedrijven die zich aansluiten bij dit initiatief beloven publiekelijk dat ze het consumenten zo gemakkelijk mogelijk maken hun recht op garantie te halen.

Check de aangesloten bedrijven op deze pagina van de Consumentenbond

De Stichting Webshop Keurmerk - waar wij bij aangesloten zijn - heeft zich achter dit initiatief geschaard. 

Wij als à la Tara staan hier ook achter. Dat betekent dat we ons houden aan de volgende beloftes: 

6 beloftes Geen Gedoe Garantie

  1. Wij houden ons aan de garantiewetgeving.
  2. Wij informeren consumenten glashelder en duidelijk over hun rechten.
  3. Wij handelen klachten en problemen zo snel mogelijk en naar behoren af, met zo min mogelijk gedoe voor de consument.
  4. Wij zijn als verkoper het eerste aanspreekpunt bij problemen met het product. Als wij zelf garantie aanbieden, maken wij begrijpelijk duidelijk op welke punten deze verder gaat dan de wet.
  5. Als de consument (ook) fabrieksgarantie heeft, leggen we uit dat de consument mag kiezen om daarvan gebruik te maken of de klacht door ons te laten afhandelen. Als wij voorstellen om de fabrikant in te schakelen, kiest de consument of hij daarmee akkoord gaat.
  6. Ook nadat de garantieperiode verlopen is, nemen wij onze wettelijke verantwoordelijkheid als de consument bij ons aanklopt met een ondeugdelijk product.

Garantie bij à la Tara

Wettelijke garantie houdt in dat een product moet voldoen aan wat je rederlijkerwijs van het product mag verwachten. Deze regel is vastgelegd in het Burgelijk Wetboek (boek 7).  Daarnaast kan een fabrikant of leverancier extra garantie verlenen. 

Onze garantiebepalingen zijn geregeld in artikel 12 van onze algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn tot stand gekomen in samenwerking tussen de Stichting Webshop Keurmerk en de Consumentenbond.

Wat houdt dit concreet in?

a) onze artikelen voldoen aan de opgegeven specificaties, wettelijke voorschriften en redelijke eisen van deugdelijkheid

b) wij kunnen extra garantie geven, maar dit is alleen het geval als we dit duidelijk bij een artikel vermelden. Zonder speciale vermelding is er geen sprake van extra garantie.

Als een product beschadigd thuis wordt afgeleverd, of onredelijk snel stuk gaat bij normaal gebruik, neem dan contact met ons op, liefst per mail en met foto's (info@alatara.nl). 

Dat geldt ook als een zending niet is aangekomen. Wij versturen pakketten overigens altijd met Track&Trace, dus pakketten zullen niet gemakkelijk kwijtraken.

Wij zorgen er persoonlijk voor dat er snel een goede oplossing voor je wordt gezocht als er iets mis is. Dat kan zijn terugbetaling van het aankoopbedrag of, als je dat liever hebt, toezending van een vervangend artikel.

 

 



Betaal makkelijk en veilig via:



à la Tara is onderdeel van


 

© 2014 - 2020 à la Tara | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel